مرکز پردازشهای سریع

دانشگاه شهید چمران اهواز

مرکز پردازشهای سریع

دانشگاه شهید چمران اهواز

https://telegram.me/scuhpcc

مرکز پردازشهای سریع دانشگاه شهید چمران اهواز (Shahid Chamran University High Performance Computing Center or SCU-HPCC) در شهریور ماه سال 1393 افتتاح و عملیاتی شد.

این مرکز با بودجه بیش از یک میلیارد ریال و با حمایت مالی ستاد هوافضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شده است.

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

نرم افزار Gaussian با نام g09 که یک نرم افزار شیمی محاسباتی است و برای محاسبات مولکولی و سنتز مواد از آن استفاده می شود، بر روی کلاستر نصب شد. فایل راهنمای زیر مراحل لازم برای اجرای برنامه Gaussian را با توجه به برنامه مدیر slurm توضیح می دهد.


نسخه اول-10-02-1397
حجم: 268 کیلوبایت

روز سه شنبه 4ام خرداد ماه 1395، سمینار یک روزه در رابطه با آشنایی با big data توسط آفای مهندس سید محمد امین ساجدی و با همکاری آقای دکتر محمد جواد رشتی برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار آشنایی مخاطبین با مهفوم و کاربردهای big data بود تا در آینده با برگزاری یک سلسله کارگاه های آموزشی، بیشتر به این پدیده پرداخته شود. اسلایدهای این ارائه را می توانید از لینک زیر دریافت کنید.



دریافت
حجم: 4.08 مگابایت




مرکز پردازش های سریع قصد دارد یک سمینار با عنوان آشنایی با Big Data برگزار کند. این سمینار توسط آقای دکتر محمد جواد رشتی و آقای مهندس سید محمد امین ساجدی ارائه خواهد شد. در ادامه، توجه شما را به توضیح مختصر و اهداف این سمینار جلب می کنیم




هرکدام از ما حکم کارخانه ای را داریم که محصولش داده است. داده هایی که حجمشان در کامپیوتر هرکدام از ما بالغ بر چند صد گیگابایت می باشد. شاید هرکدام از ما همینقدر و شاید بیشتر هم در فضای مجازی داده داشته باشیم. داده هایی که می توانند شخصی هم باشند. متخصصان و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ به این نتیجه رسیدند که این داده ها حکم نفت را دارند و نباید به راحتی از کنار ان ها گذشت. Big Data نامی است که به این مبحث نسبت داده شده است. در بزرگ داده (Big Data) بدنبال این هستیم که یادبگیریم چگونه می توانیم این حجم عظیم از داده ها را ذخیره سازی کنیم، چگونه آن ها را مدیریت کنیم و در نهایت چگونه از این داده ها در پیشبرد اهداف کسب و کار خود نهایت استفاده را ببریم.
 در سمیناری که تحت عنوان "بزرگ داده" برگزار می شود قرار است در مرحله اول به معرفی بزرگ داده پرداخته شود و سپس به معرفی ابزارها و تکنولوژی های موجود اشاره ای اجمالی شود. پس از آن هم به کاربرد بزرگ داده در علوم مختلف پرداخته می شود. همچنین اولین کتاب فارسی ترجمه شده در این زمینه نیز به شرکت کنندگان معرفی می شود.





زمان: سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت 12

مکان: دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران، کلاس 206