مرکز پردازشهای سریع

دانشگاه شهید چمران اهواز

مرکز پردازشهای سریع

دانشگاه شهید چمران اهواز

https://telegram.me/scuhpcc

مرکز پردازشهای سریع دانشگاه شهید چمران اهواز (Shahid Chamran University High Performance Computing Center or SCU-HPCC) در شهریور ماه سال 1393 افتتاح و عملیاتی شد.

این مرکز با بودجه بیش از یک میلیارد ریال و با حمایت مالی ستاد هوافضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شده است.

سمینار اجرای برنامه های موازی

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۰۵ ب.ظ

روز چهارشنبه 29 اردیبهشت آخرین سمینار از مجموعه سمینارهای برنامه نویسی موازی به عنوان "اجرای برنامه های موازی" برگزار شد. این سمینار دو بخش داشت.

در بخش اول، آقای علیرضا کرمی مطلق دانشجوی سال سوم رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید چمران به ارائه مثالهایی در زمینه کامپایل کردن برنامه های نوشته شده به زبان c در لینوکس پرداخت. این مثالها شامل استفاده از دستور gcc و make بود. سپس با نوشتن یک برنامه نمونه و استفاده از کتابخانه MPI، چند برنامه با حالتهای مختلف اجرا شد. در انتها نیز طریقه استفاده از اسکریپتهای PBS برای ارسال برنامه به برنامه مدیر کار (job manager) توضیح داده شد.

دریافت
حجم: 19.2 کیلوبایت



در بخش دوم، آقای دکتر محمد جواد رشتی، استادیار گروه کامپیوتر دانشکده مهندسی به ارائه مثالهایی در زمینه کدهای نوشته شده با استفاده از کتابخانه OpenMP پرداخت و با نمایش حالت های مختلف، توضیحاتی درباره اثر موازی سازی و ارتباطات بین پروسسها ارائه کرد. فایلهای استفاده شده در ارائه از طریق لینک زیر قابل دسترسی هستند. در پوشه یک فایل readme.txt قرار دارد که حاوی دستورات و نحوه اجرای برنامه ها است.

دریافت
حجم: 205 کیلوبایت





  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۳۱
  • ۴۲۶ نمایش

اسلاید

سمینار و کارگاه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی